Ako riešiť konflikty s nadhľadom.
Robí Vám Váš partner naprieky? Nemôžete sa s ním dohodnúť? Stále si hovorí svoje a Vás ako keby nepočúval?
Konflikty sú súčasťou každodenného života. V našej kultúre sme naučení riešiť konflikty silou. Ak ale svojho partnera pritlačíme k múru, konflikty tým obvykle nevyriešime. Porazený partner totiž hneď začne rozmýšľať, ako nám oplatiť to, že sme nad ním zvíťazili a ponížili ho.
Konflikty sa tak nevyriešili, iba sa zamietli pod koberec, odkiaľ každú chvíľu vylezú znova von.
Ak nechcete riešiť konflikty po zlom, ako to urobiť po dobrom?
Odpoveď je jednoduchá: prestaňte s partnerom bojovať, nájdite spoločné záujmy a na nich postavte svoju spoluprácu. Takému riešeniu konfliktov sa hovorí konsenzus (zhoda), je založené na spolupráci a dosahuje sa technikou zvanou mediácia.
Že to nemôže fungovať?
Riešiť konflikty pomocou konsenzu (na základe spolupráce) je veľmi rozšírené medzi priateľmi, a ani si to neuvedomujeme.
Na to, aby sme vyriešili konflikty so svojim nepriateľom pomocou konsenzu potrebujeme zvláštnu techniku. S jej pomocou najprv prekonáme prekážku spolupráce v našej hlave, potom preložíme výčitky nášho partnera na neutrálne výroky.
Z nich sa dajú odvodiť spoločné záujmy, na ktorých sa dá vybudovať dlhodobá spolupráca.
Nejde o teóriu, dôležitá je prax.
Riešiť konflikty si vyskúšate na praktických príkladoch. Vyskúšate si použitie silových, aj spolupracujúcich stratégií. Pri tom si zažijete WOW – okamih, ktorý natrvalo zmení Váš pohľad na konflikty. Taktiež si vyskúšate techniky na odhalenie záujmov Vášho partnera, na ktorých môžete založiť dlhodobú obojstranne výhodnú spoluprácu.
Z obsahu školenia:
- podstata konfliktu a spôsoby, ako riešiť konflikty,
- typológia správania človeka v konflikte, čo spôsobuje konflikty – sociálne a psychologické zdroje konfliktov,
- princípy riešenia konfliktov, riešenie konfliktu silou a spoluprácou,
- dilema konfliktu – pozície, alebo záujmy,
- spôsoby riešenia konfliktov a teória hier,
- štýly zvládania konfliktov a podmienky dlhodobého dobrého riešenia konfliktu,
- neverbálna a verbálna komunikácia pri konflikte,
- faktory podporujúce a tlmiace konflikty, technika JA VÝROKU,
- techniky mediácie a aktívneho počúvania.
Trvanie školenia: 1 deň (7 hod.)
Prednáša:
RNDr. Alexander Birčák, poradca, kouč a lektor.
(Bývalý riaditeľ marketingu Wüstenrotu Praha, bývalý riaditeľ marketingu Linde Gas Praha a bývalý predseda predstavenstva Sokolovských strojíren.)
Prečo prísť na školenia Alexandra Birčáka: čítajte viac >>>
Čo nám o školení napísali jeho účastníci:
Nikdy by ma nenapadlo, ako ľahko sa dá dosiahnuť spolupráca, ak viete, čo máte urobiť. Na školení som zistil, že nemusím v práci vždy iba bojovať, ale že môžem riešiť konflikty aj spoluprácou.
Miroslav Malý, manažér, TESCO STORES, SR, a.s. Beckov
Na školení som zažil WOW – okamih. To keď som odhalil, že keď zistím záujem protistrany, nemusím riešiť konflikty silou, ale môžem nadviazať priateľskú spoluprácu. Obaja budeme potom oveľa úspešnejší.
Peter Zeleňák, manažér, TESCO STORES, SR, a.s. Beckov
Ďalšie referencie našich školení nájdete tu >>>
Cieľom školenia je zlepšiť Vašu schopnosť riešiť konflikty.
Veľká časť školenia sa venuje diskusii, analýze emócií pri riešení konfliktov a hľadaniu úspešných riešení na príkladoch z praxe. Ak si prajete, môžeme formou brainstormingu rozobrať aj Váš konkrétny prípad. Získate tak cenné rady od nezaujatých ľudí.
Kde sa koná toto školenie:
Kdekoľvek na území Slovenska alebo Česka podľa Vášho výberu.
Cena školenia:
Prezenčné školenie: 299 €/osoba,
Online školenie: 239 €/osoba,
Pri viacerých účastníkoch z jednej organizácie poskytujeme zľavy.
Skupina 10 – 15 osôb: 1 200,- €/deň.
Cena je konečná, nie sme platiteľmi DPH. Pre menšie skupiny stanovíme cenu individuálne.
Máte o toto školenie záujem?
Napíšte nám názov školenia, pre koľko osôb a či sa jedná o online/prezenčné školenie do tohto formulára: