Pred časom ma oslovil redaktor TV Markíza s tým, že si našiel moje školenie o motivácii na webe. Chcel vedieť, čo má urobiť, ak chce obyčajné paradajky na tržnici predať za dvojnásobnú cenu.
Vysvetlil som mu, čo je motivácia a rôzne spôsoby manipulácie a poradil som mu, aby vymyslel svojim paradajkám nejakú pridanú hodnotu. Najlepšie takú, ktorá pôsobí na city ľudí. Napríklad nech predáva USMIEVAVÉ PARADAJKY. Keď k tomu pridá bájku o tom, ako sa ich pestovatelia na ne chodia dvakrát denne usmievať, pretože ich práca baví, úspech má zaručený.
Pán redaktor sa ma na to opýtal – keď to urobí, bude to motivácia, alebo manipulácia? Odpovedal som mu – ak sa na tie paradajky budú ich pestovatelia skutočne usmievať, tak to je motivácia. Ak nie, tak je to manipulácia a podvod.
Pozrite si video, ako to nakoniec dopadlo (2,38 min).
Redaktorove otázky sú užitočné aj pre Vás, ak chcete motivovať ľudí, aby pre Vás niečo urobili.
Predtým, než dotyčného o niečo požiadate:
1, opýtajte sa sami seba, prečo by dotyčný mal chcieť Vašu žiadosť splniť? (Pohľadajte, akú pridanú hodnotu to bude pre neho mať. Niekedy úplne stačí, že ho taký druh práce baví.)
2, opýtajte sa ho, prečo by mal chcieť tú žiadosť splniť?
3, pripravte si „Plán B“, ak tú žiadosť nebudú chcieť splniť.
Ak Vás zaujíma, ako motivovať ľudí, prihláste sa na ONLINE školenie:
Tajomstvo motivácie ľudí odhalené >>>
Na tomto linku zhromažďujem predbežných záujemcov o toto školenie. Následne určím termín tohto online školenia.
Prajem Vám úspešný deň.
S pozdravom,
RNDr. Alexander Birčák
Manažérsky kouč a školiteľ.
Zanechaj komentár